veien blir til hvis man går

søndag 21. april 2013

Lillemors bestemorstrikka Mariuskjole


Ungene våre er så heldige at de har både en mamma, tante, farmor, bestemor og oldemor som strikker til dem. Veldig heldige er vi. Denne mariuskjolen er det bestemor som har strikka.



Den er blitt veldig mye brukt. Sånne strikka kjoler/tunikaer er perfekt over body og stilongs, både hjemme og i barnehagen. Heldige oss som fikk to stykker!


Siden de er gitt i gave er det vanskelig å oppgi strikkefakta, men dette vet jeg:


Bildet er fra Ugly Childrens Clothing

Garnet er Dale babyull, strikket på pinne 2 faktisk (mamma strikker løst). 

Oppskriften har hun strikket seg frem til, men jeg vet hun har brukt kjolene til Ugly Childrens Clothing som inspirasjon. Det finnes jo mange ulike Mariuskjoler hos Sandnes, men ingen av dem er tettsittende oventil - som både mamma og jeg liker best.

Den minste kjolen har bred halsåpning med en knapp på hver side, den største har en liten åpning midt bake.








Takk bestemor for alt du strikker til meg, du er supersnill!


Får du strikketøy i gave?

Jeg må foressten takke med pinner for en gave selv, hun var så snill å gi bort mønsteret på et vognteppe. Gleder meg til å begynne på Orions belte! Tusen takk Ann og gratulerer med ebok-utgivelse!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Legg gjerne igjen en kommentar - det er stor stas!