veien blir til hvis man går

torsdag 6. juni 2013

Ull til storebror



Da har vi pakka bort ullgenserne til storebror. Hele fire av fem ullgensere var blitt for små i løpet av vinteren, så da er det bare å oppdatere strikkelista.

Dette er hva vi pakka bort:





En arva tjukk ullgenser som onkel brukte da han var liten. Jeg liker mønsteret selv om jeg hadde valgt andre farger i dag. Likevel ganske tidløs med tanke på at den er 20 år gammel. 

Genseren er strikka av Bebbe, onkels kjære farmor som nettopp gikk bort. Neste genser er også strikket av henne.





Setesdalgenseren; tidløs den også. 





Denne fine fanakofta har farmor strikka etter ønske fra meg (ikke alt man rekker over selv bestanding - og jeg setter stor pris på strikketøy i gave). Jeg synes fanakofta er fantastisk fin - så kanskje denne må strikkes i større versjon til høsten.





Denne fanagenseren (som er veldig lik kofta) strikka jeg selv da storebror var 2 år. Nå har den vart i 2 år - og må pakkes bort til lillemor.



Strikkefakta:

Oppskrift: 20806 Fana genser fra Dale Baby Klassisk

Størrelse: 24 mnd, med lengre bol og ermer

Garn: Dale babyull

Forbruk: 4 nøster grått og 4 nøster naturhvitt

Pinner: 2 1/2




Storebror 2 år gammel, tiden flyr, i morgen blir han 4år - storgutten vår!

Nå er det bare å planlegge høstens strikkeliste til storebror. 
Tror jeg må strikke noe i litt sprekere farger.

Har du nok ullgensere i hus?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Legg gjerne igjen en kommentar - det er stor stas!